ΔΙΑΔΟΧΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Διαδοχική Συνεργατική Γραφή στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

Στα πλαίσια του προγράμματος «Διαδικτυακές Εφαρμογές και Συνεργατική Γραφή στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας» του τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου,  οι μαθητές της Γ ΄ Λυκείου   του τομέα Προσανατολισμού   Ανθρωπιστικών Σπουδών του Γενικού Λυκείου Αναβύσσου : Βελλή Δανάη, Κοντού Γιάννα , Κούβαρη Δώρα, Κυρίτσης   Δημήτρης, Μαλτέζου Εύα, Μικαγελιάν Γκαγιανέ, με την εποπτεία και συνεργασία του φιλόλογου Γεράσιμου Κατωπόδη , εξοικειώθηκαν   στην εφαρμογή διαδικτυακής   συνεργατικής γραφής στο μάθημα της   Νεοελληνικής   Γλώσσας. Το θέμα της  εργασίας που δόθηκε ήταν: ”Με αφορμή τις πρόσφατες μαζικές κινητοποιήσεις κοινωνικών ομάδων και λαών μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τις διαδικτυακές γνωριμίες, τη χρήση των γκρίκλις, και την πολυεπίπεδη επιρροή του Διαδικτύου, για τα οποία συζητήσατε στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας αναλαμβάνετε να αναρτήσετε στην ιστοσελίδα του σχολείου ένα άρθρο σχετικά με το πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να συμβάλλουν στην εδραίωση της Δημοκρατίας.” Στόχος ήταν οι μαθητές να συμβάλουν στο σχεδιασμό , στην οργάνωση, στη σύνταξη, στην επεξεργασία, στη βελτίωση και στην τελική διαμόρφωση ενός συνεργατικού κειμένου, εφαρμόζοντας τη στρατηγική της διαδοχικής γραφής , ασύγχρονα (σε διαφορετική χρονική στιγμή).

Η συνεργατική μάθηση θέτει στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας τους μαθητές, οι οποίοι συνεργάζονται, για να λύσουν ένα πρόβλημα χωρίς άμεση καθοδήγηση από κάποιον διδάσκοντα. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την επίτευξη της συνεργατικής μάθησης είναι οι κοινοί μαθησιακοί στόχοι, η συνεχής αλληλεπίδραση, η αλληλεξάρτηση, οι κοινωνικές – συνεργατικές δεξιότητες και η ατομική ευθύνη για το κοινό έργο. Κατά την εφαρμογή της διαδοχικής γραφής (Sequential Writing) ένα μέλος της ομάδας γράφει σε μια δεδομένη στιγμή και μόλις κάθε συγγραφέας/συντάκτης ολοκληρώνει το έργο του το «περνά» στο επόμενο μέλος της ομάδας, το οποίο γίνεται ο επόμενος συγγραφέας/συντάκτης.

Η εργασία πραγματοποιήθηκε κατά τη χρονική περίοδο 5/3-10/3/2018, κυρίως εκτός διδακτικών ωρών σε ασύγχρονη συνεργασία, σε περιβάλλον Google docs. Οι μαθητές έλαβαν υπόψη τους το επικοινωνιακό πλαίσιο (άρθρο) και παρέδωσαν ένα κείμενο με συνεκτικότητα, αναπτύσσοντας ισχυρή επιχειρηματολογία, κατανόησαν πλήρως τη στρατηγική της συνεργατικής γραφής, την οποία εφάρμοσαν κατά τρόπο άρτιο. Οι κριτικές που απέσπασε το τελικό κείμενο υπήρξαν εντυπωσιακές.

Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο στο:

https://docs.google.com/document/d/1NvQ1B-lxDPa8n_i6hsZq-wPZzEdXx7NgsPBx_AK3S-4/edit?usp=sharing